Agencja „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” sporządziła raport dotyczący medialności polskich klubów piłkarskich po rundzie jesiennej roku 2015.
Na pierwszej pozycji uplasowała się Legia Warszawa, tuż za nią znajduje się Lech Poznań, natomiast na trzecim miejscu ujrzeliśmy Cracovię.
„Na popularność klubów piłkarskich w prasie i internecie wpływ ma wiele czynników. W Polsce liderami w tym obszarze są drużyny z Warszawy i Poznania. Jednak za plecami Legii i Lecha coraz lepiej radzi sobie Cracovia, która pod względem medialności systematycznie skraca dystans do czołówki.” – cytując wypowiedź jednego z autorów raportu.
Pod uwagę podczas wyliczania rankingu brane są pod uwagę ponad 1100 artykułów z różnych źródeł oraz wybrane strony internetowe. Zbierając dane do systemu tworzone jest comiesięczne zestawienie nie tylko podsumowujące nie tylko wzmianki o konkretnym zespole, ale także wartość owych publikacji oraz zasięg, jaki materiał uzyskał.
O ile ujęcie Legii i Lecha w czołówce rankingu nikogo nie powinna dziwić, o tyle już zespół Jacka Zielińskiego można uznać za niespodziankę. Znaleźli się oni już po raz drugi na najniższym stopniu podium i co najważniejsze – sukcesywnie zmniejszają stratę do lidera. Na początku lutego różnica względem pierwszego miejsca i Cracovii wynosiła ponad 45 proc. Dziś jest już to niecałe 16 proc.